Kafamın içinde dönüp dolaşan cümleler


 ‘’Bilakis bir şey koruyacaksam kafamın içindeki hayatı koruyacağımı gördüm, anladım.’’Şule Gürbüz, Zamanın Farkında 


‘’ Bir insan söylediği şeylerden çok söylemedikleriyle insandır’’ Albert Camus, Sisifos Söyleni.

‘’Öyle ya, kim ve ne hakkında ‘’Bunu biliyorum!’’ diyebilirim ki?''  Albert Camus, Sisifos Söyleni.

‘’Belli bir noktadan sonra artık geriye dönüş yoktur. İşte bu noktaya erişmek gerekir.’’ Franz Kafka, Aforizmalar

‘’Sanki her an, kendine şöyle deme ihtiyacını duyuyor gibisin: Bu böyle, çünkü ben böyle istedim; ben böyle istedim yoksa ölürüm.’’ Perec 

‘’Ama belki de bilmeden, sırt sırta sessiz bir yaşamda sen de ona aitsindir’’ Perec 


‘’ Yine böyle bir günde, biraz daha önce, biraz daha sonra, her şey yeniden başlıyor, her şey başlıyor, her şey devam ediyor’’ Georges Perec 

‘’Ben hayatıma nasıl başladımsa öyle öleceğim kuşkusuz; hep kitapların arasında’’ Sartre, Sözcükler

‘’Bir bedene sahip olmaya ve her gün aynı kafayı gezdirip durmaya güçlükle dayanıyordum’’ Sartre 

‘’Ruhun, artık efendi ve Tanrı olarak görmediği büyük ejderha hangisidir? ‘’Yapmalısın’’dır adı bu büyük ejderhanın. Oysa aslanın ruhu şöyle der: ‘’Ben istiyorum.’’ ‘’ Nietsche Böyle dedi Zerdüst ,

‘’… Ama olunan şeyden nasıl kaçılır; bir dayanak noktası, bir direnme zemini nerede bulunur? Biçimimiz bize nüfuz eder; dışarıdan olduğu kadar, içeriden de hapseder bizi. ‘’  Gombrowicz 
  
‘’Öğleye doğru çalışma masama geçer akşam saat sekize kadar kan ter içinde çırpınırım.  Genelde verimsiz ve kifayetsiz bir çırpınmadır benimki. Ama bilirim ki aslolan çırpınmadır. Bu çırpınma vicdan azabı gibi, boşuna bir tükenişle helake sebep oldukça ben kendimi mahvolmuş, ama hiç değilse bir şey olmuş duyarım. Bir insanın olabileceği başka nedir ki?’’ Şule Gürbüz, Coşkuyla Ölmek

‘’…insanların birbirlerine karşı, aynı evler gibi, bu kadar sıkı korunuyor olmaları ne de umut kırıcı’’ L.F Celine 

‘’Hayat devam ettiği sürece kavuşmak olanaksızdır. Sizi oyalayan fazlasıyla renk ve çevrenizde hareket eden fazlasıyla insan vardır. Ortalık sessiz olmadan kavuşamayız, yani iş işten geçtikten sonra, ölüler gibi. ‘’ L F Celine


‘’Nereye kaçılabilir, hücre başlı başına her şey iken?'' Pessoa 

‘’Edebi imgelemin temel kusuru budur: Ötekilerin biz olduğuna, bizim gibi hissetmek zorunda olduğuna inandırır bizi.’’ Pessoa 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fransız kadınları epilasyon yapmaz

la vie d'Adele

Deniz Feneri - Virginia Woolf