Paris banliyösünde yalnız bir adam: Balzac'ın evi

Balzac'in evinin girisi

Honoré de Balzac 1840-1847 arasi alacaklilardan kacmak icin takma bir isimle, Paris'in 16. bolgesinde bulunan bu evde  yasamis. Iki farkli sokaktan girisi oldugu icin 'kacis' konusunda Balzac'a kolaylik sagliyormus.

Artik muze olan evde, yazarin bazi eserleri, mektuplari, el yazmalari bulunuyor.




Muzede Balzac'in "Insanlik Komedyasi"na ayrilmis bir bolum var.Bu yazarin  tüm roman ve hikayelerini bir araya topladığı büyük çaplı projesi. Eugènie Grandet, Goriot Baba ve Vadideki Zambak gibi bildigimiz eserleri de icinde barindiriyor. Muzenin bir kisminda eserde yer alan yaklasik 2500 karakter tanitiliyor. Karakterler gercek ve hayal urunu arasinda yayilmis: Napoléon da var Isa da.







"Dun 19 saat calistim ve bugun 20 ya da 22 saat calismak gerek. Kopya etmek beni ugrastiriyor, gunde 16 ya da 20 yaprak kopya etmek lazim; yapiyorum ve duzeltiyorum....."



Bu oda ve bu masada , Paris'ten ve dunyanin hengamesinden uzakta Balzac , Dante'den esinlenerek isim verdigi "Insanlik Komedyasi"nin buyuk bir kismini yazdi. Geceleri kalkip, kahve ile ayakta kaliyor, gecenin sessizliginde hayal gucunu calistirabiliyordu. Bu mutevazi ve izole hayat ne gariptir ki  romancinin hayal gucunu tetikleyerek, onun siradisi karmasiklikta bir dunya yaratabilmesine imkan verdi.
Yukaridaki mektuptan  Balzac'in Paris'in disinda kalan bu evi ve odasini sevmedigini, yalnizliktan da sikayetci oldugunu anliyoruz. "Gunde 16 saat calisan bir adam icin yalnizliktan baska bir sey yoktur" demis ve eklemis " Passy'deki bu deligimde bir sican gibi  yasiyorum"


 
                           Bahcesi guzeldi bence. Balzac yasarken pek sevmemis ama ben begendim.
Hemen arkada da TC paris baskonsoloslugu bulunuyor. Muzeye gitmek isteyenler ya da pasaport islemlerini halletmek isteyenler icin adres:)
47, rue Raynouard, 75016 Paris


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fransız kadınları epilasyon yapmaz

la vie d'Adele

Deniz Feneri - Virginia Woolf