Gizemli Kedi


Bu kara kedi her gece saat 11 gibi bahçede miyavlıyor. Önceleri yan apartmanın kedisi sanıyordum, kendisi de karanlık olduğundan gece yarısı sesin nereden geldiğini çıkaramıyordum. Bir gün apartmanda, bizim katın penceresinde karşılaştık. Yukarıdaki fotoğrafı da o zaman çektim. Bu onu ilk görüşümdü. Heyecandan elim ayağıma dolandı. Korkutmaktan çekinerek usulca yanaştım. Sevmeme izin verdi. Apartmana alışkın tavırlarından, komşulardan birinin kedisi olduğunu anladım.
Ertesi akşamlar bahçeden gelen her miyavlamaya pencereye koştum. Kara kedi bahçeden apartmana açılan kapının önünde dikilip miyavlıyor, belli ki içeri girmek istiyordu ama kapı genellikle kapalı oluyordu. Aşağı inip bir koşu açtım. Göz göze geldik, içeri girip bacaklarıma dolandı. Muhtemelen o saatlerde gece gezmesinden dönüp bahçe kapısını açsınlar diye sahiplerine sesleniyor. Ama kimse duymuyor. İyi ki kimse duymuyor, bu sayede kara kediyle on dakika geçirebiliyorum. Bodrum kattan oyalana oyalana iki katı birlikte çıkıyoruz. Bazen, okşamalarımdan hoşlanırsa, merdivenlere yayılıp yuvarlanıyor. O zaman çok mutlu oluyorum, yanlışlıkla kendi kedimin ismiyle sesleniyorum. Bizim kapının önüne gelince gireceğimi anlıyor, içeri meraklı gözlerle bakıyor. Tutup şunu biraz eve alsam diye geçiyor aklımdan bazen. Bir saatçik bize gelse kim fark edecek yokluğunu. Sonra şeytanı susturuyor, kara kedinin üst kat merdivenlerini tırmanmasını izliyorum. Kaçıncı katın kedisidir bilmiyorum, takip etsem öğrenirim ama gizemi bozmak istemiyorum. Kendinden o kadar emin çıkıyor ki merdivenleri, yıllardır o evde oturduğunu sanıyor insan.
Yarın yine bu saatlerde bekleyeceğim. Umarım yine gece gezmenden aynı saatte sallana sallana döner, aşağıdaki kapının nasıl olur da sana açık tutulmamasına hayret ederek miyavlarsın. Seni kimse duymaz, yalnız ben duyarım, ayağıma geçirdiğim ilk terlikle aşağı koşarım. Bu böyle devam eder durur aylarca, her gece seni evine ben geçirince sonunda benim gizemli kedi arkadaşım olmaya alışırsın. Sizinkiler apartmana nasıl girdiğine şaşırır. Onlara içinden kıs kıs güler, sen de gizemli bir insan arkadaşa sahip olmakla övünürsün belki. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fransız kadınları epilasyon yapmaz

la vie d'Adele

Deniz Feneri - Virginia Woolf