Bukowski Bukowski dedikleri

Burada  epey uzun yaşamış, sayısız kadınla birlikte olduğunu varsaydığımız Bukowski'nin kadınlar kitabının özetini yazıyorum. Bunu okuduktan sonra bir daha Bukowski okumanıza gerek yok bence. Tabi bazıları için bir ilah kendisi. Onlar uzun uzun tüm şiirlerini ve kitaplarını okusun Hiç bilmeyenler için; adam sabah akşam içiyor, bol bol sevişiyor ve sonra çalakalem yazıyor
Here we go:
Şu boktan toplantılardan ne anlıyorsunuz bilmiyorum. Herkes birbirini tavlamaya, biriyle yatmaya çalışacak birazdan. Bak işte Lidya da orada, erkeklere kur yapıyor. Birazdan elimdeki şişe bitecek, biraz da bira içerim,eve dönmeden.. Bugün sevişebilecek miyim bilmiyorum. Bu kadınların benimle ne işi var anlamıyorum. Yaşlı , çirkin , ...nı bile kaldıramayan bir herifle ne yapıyorlar. Geçen bana bir kız mektup yazmış 22 yaşındaymış, kitaplarımı okumuş, hayranmış.Fotoğrafı çok güzel. Onu buraya çağırdım fotoğraftaki gibi güzelse bari. Akıllı kadınlardan hoşlanmıyorum, eğitimlilerden. Bu eğitimli gibi. Ama kızıl, öylesiyle hiç olmadım daha. 
...Bugün uyandım, kustum, içtim sıçtım, haftada dört gün sevişmek istiyor bu kadınlar. Ben yaşlıyım yapamam. Ben kendimce sadığım. Deli kadınlardan hoşlanıyorum, ayyaşlardan. Hepsinin tek derdi sevişmek. Yapamayacağım çok sarhoşum dediğimde beni evden kovduı bir kere. Onu da yapamayacaksan ne işe yarayacaksın dedi. 
... Gece çok içmişim, banyoda biraz öğürdüm. ...aradı, evine gittim. Çocukları okuldaymış, uzandım öpmeye çalıştım. Karşılık vermedi, mutfağa gitti orda tekrar denedim. 
...Lidya benim içmemi istemiyor alkolikmişim, o yüzden aşık değil mi bana..babası da alkolikmiş.

Charles Bukowski diye tapındığınız adam şu yazdıklarımdan bir gömlek fazlası değil işte. Diyorlar ki dürüstmiş, doğalmış, olduğu gibi yazıyormuş.. Nerede mizahı, zekası, kalemi? Ben şimdi yeraltı edebiyatı diye nitelenen bu türü seven bir insanken bile Bukowski'ye tahammül edemiyorum. Neden baş tacı etmişler anlayamadım.
Kusura bakma Charles amca bence sen kadınları hiç tanıyamamışsın ya da hep bir yerlerde kaybolmuş olanlara denk gelmişsin. Çocukluğun kötü geçmiş içmene sıçmana bir şey demiyoruz da herkese tepeden bakıp eleştirip aşağılamana rağmen  nasıl böyle kitapların her dilde okunur olmuş ben anlayamadım.Tamam okumayan seviyor ama okuyan da bazen çok seviyor. Belki 2000lerin başında falan okusaydım bir ihtimal severdim seni ama biz 2013 te kaybeden olma durumuna kısılıp kalmış, edebiyatla şiirle kadınları yatağa atmaya çalışan  beceriksiz erkeklerin hikayesinden bıktık artık. Belki senin devrin geçmiştir bilmiyorum. Kusura bakmazsın artık daha bu az eleştirmiş halim.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fransız kadınları epilasyon yapmaz

la vie d'Adele

Deniz Feneri - Virginia Woolf