rejim yapan kadınlar



Kitapçılarda her ay en çok satanların düzenlendiği köşede, bu ay 5 numarada  zayıflama vaad eden kitaplar 
duruyordu. Hepsi yan yana dizilmiş, kişilerin isimlerinden oluşan mucize diyetler..
Ben hayatımda hiç diyet yapmadım, çok yediğim zamanlarda da kilo almadım. Ne bileyim kemiklerim de iri değil mesela. Ama 20 yıl sonra belki 70 kilo olurum ve ben de her pazartesi diyet yapmaya başlarım.

Sadece anlamadığım, bunun nesi bu kadar zor?  kitap, dvd, pilates vb bir piyasası oluştuğuna göre ve spor salonları spor yapmak için değil zayıflamak için gelen kadınlarla dolup taşıyorsa ya bu kilo verme olayı cidden çok zor bir şey ya da birileri sizin yeme içme zaaflarınızdan nemalanıyor.

Benim 7- 8 kilo fazlam olsa, param da yoksa mesela spor salonuna gidemiyorsam ya da o parayı oraya vermek istemiyorsam kalkarım sabah yürürüm, koşarım bir harekete geçerim. Ya da akşam yemekten sonra  bir yürüyüş yaparım. Yürümek bedava değil mi ? Akşam 8den sonra televizyonun karşısında oturup  ne bulduysam yemem. Sürekli pasta börek yapıp, ikişer üçer mideye indirmem. Elinden gelen her şeyi yapmasına rağmen kilo veremeyen kadınlar da var onlardan hiç bahsetmiyorum. Çünkü onların çoğu zaman vücut yapılarından, metabolizmalarından kaynaklanan sorunları olabiliyor. Ama onların dışındakiler şu işi bir kafanıza koyun, yapacağım deyip yapın lütfen. 

Çünkü sonra kocalarınız olacak adamlar kendi göbeklerine, kelliklerine aldırmadan size laf söyleyebiliyor. İyice saldın kendini, biraz kilo ver diyorlar öküz öküz. ( İnsan gibi söylemiyorlar ki). Onlarda da kabahat var tabi. Biraz stratejik davranacaksın, sen böyle deyince kadın mutlu mesut koşa koşa kilo vermeye mi gidecek. 
Bu herifin gözü dışarda deyip götürecek çikolataları, börekleri. Diyeceksin ki; hayatım bu fazla kilolar senin sağlığın için tehlikeli değil mi? Bence biraz kilo versen şu an olduğundan daha güzel olursun. Çok mu zor şunu demek. 
Tamam adam öküzlük ediyor ama siz de çok yanlış argümanlarla karşılık veriyorsunuz. Sen mi doğurdun bu kadar çocuğu, sen doğursaydın görürdük vücudunun ne hale geldiğini! diyorsunuz. Doğru belki de , etrafta 4 çocuklu filinta gibi anneler varken olmuyor ki.. Kısacası yapan yapıyor. Zamanı yoksa az yiyor, zamanı varsa spor yapıyor.
Böyle diyorum diye benden nefret etmeyin, sen diyet mi yapmışsın ne bileceksin demeyin. Bu sektör sizi sömürüyor, iradesizliğinizden faydalanıp binbir çeşit diyetle aklınızı karıştırıyor, çoğu zaman sağlığınızla oynuyor. Şu işi bir kafanıza koyarsanız yapacaksınız, ben inanıyorum. 
20 yıl sonra 70-80 kilo olur da veremezsem siz de bana bu söylediklerimi hatırlatırsınız. Derler ya, ne oldum demeyeceksin ne olacağım diyeceksin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fransız kadınları epilasyon yapmaz

la vie d'Adele

Deniz Feneri - Virginia Woolf