''Her şey yerli yerinde''

Geçmişten bugüne yazarken, bazen günlüklerde bazen filmlerden özenip belirlediğim yıl gelinceye kadar açmadan saklayacağım, kendime yazdığım tavsiye mektuplarında, otuza doğru her şeyin yerli yerine oturmuş olacağını sanıyordum. Sonunda sevdiğim işi yapıyor olacaktım, mutlu olduğum bir şehirde bisikletimle gidecektim her yere. Nihayet para kazanmaya ilişkin tüm dertlerim bitmiş olacaktı. 
Bugün, her şeyin yerli yerine oturmasının benim için mümkün olmadığını anladım. Mümkün olsaydı da sever miydim bilmiyorum. 
Bu onlarca tam altın değerindeki bilgiye küçükken sahip olsaydım keşke. Boş ver deseydim o mektupları yazarken kendime, mutlu olmana bak. Aralarda yaptığın hatalar resmin tamamını yok etmeyecek. Resmin tamamı kargacık burgacık olacak zaten sonunda. Kara bulutların üzerine bildiğin tüm renklerle saldıracaksın, silmek mümkün olmadığından kapattığın her koyu hatıra pembe ve yeşillerin arasında öylece sırıtacak. 
Geçmişte yerli yerinde bir gelecek için gösterdiğim pürdikkat özen beni hüzünlendiriyor artık. 18 yaşıma, 25 yaşıma heyecanla yazdığım mektuplar nevresimleri saklayan koltuk altlarında boynu bükük uzanıyor. 
Her şeyin  yerli yerinde olmayacağını, bu merakın, arayışın, değişimin ve can sıkıntısının asla bitmeyeceğini neyse ki şimdi biliyorum. Aylarca sabah yedide uyanmaya alışmışken, bir gün, düzenin itiraz çığlıklarına rağmen yatakta uzanıp bir sonraki hamlemi düşüneceğim. Kardeşim, ''abla senin fikirlerin çok çabuk değişiyor'' diyecek. Olmak istemediğim yerler ve olmak istediğim yerler çok fazla olduğundan. Sabahları fırında simit sırasında olmak isterken, metrobüs telaşında olmak istemiyorum. Kütüphanenin sıcak ve aydınlık masasında saatlerce oturmak isterken, gün görmeyen odalarda bilgisayar başında olmak istemiyorum. Annemin ördüğü kazakları giymek varken, avmlerde yağmalanmış indirim reyonlarına saldırmak istemiyorum. Öğleden sonra uzaklara giden vapurları izlemek, yaşadığım hayatın gerçekten ne olduğunu görmek istiyorum. Olmak istemediğim ve olmak istediğim yerler bu kadar çok oldukça her şey yerli yerinde olmayacak. Olmasın da zaten. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fransız kadınları epilasyon yapmaz

la vie d'Adele

Deniz Feneri - Virginia Woolf